Zomerkamp 26 juli 2013

Webteam
Het webteam is eindelijk weer op kantoor aangekomen en kan dus de site weer updaten.

Welpen
IMG-20130724-WA0003De welpen zijn vanochtend, na het vertrek van de landscouts die bij de welpen hebben overnacht, weer op pad gegaan. Het stukje van de welpen is helaas in de mail kwijt geraakt. Op dit moment zitten de welpen op deze locatie dus het stukje moet even wachten tot vanavond. In het fotoboek staan wel weer extra foto's.

landscouts
IMG-20130724-WA0019 1De landscouts hebben gisteren een hike gelopen. Deze eindigde bij de welpen waar ze ook hebben overnacht! De volgende ochtend zijn ze gedropt op de hei om vervolgens terug te lopen naar het kampterrein.

luchtscouts

IMG-20130725-WA0009Wij blijven helaas met vertraging stukjes verzorgen. Sorry daarvoor, maar we zijn ook zo druk met activiteiten :-)

Allereerst dinsdag, toen had ik al verklapt dat we niet lang op het terrein zouden zijn en dat we een bezoeker zouden krijgen. We zijn met de luchtscouts naar Ommen gegaan om daar te beginnen met het ruilspel. De bemanningen gingen aan de slag met een banaan de markt op en kijken hoeveel en wat ze voor die banaan geruild kregen. Ze kwamen terug met verschillende dingen, van blackberry hoesjes en imitatie crocs tot aan plantjes en petten we hebben het allemaal voorbij zien komen.

Daarna was het tijd om te bginnen met de flitsjacht. Beide bemanningen kregen een camera en een opdrachten kaart. De foto's zullen na kamp ontwikkeld worden dus deze vlogen nog en de winnaar word dan ook na kamp bekend gemaakt, wordt vervolgd.....

Toen werd bekend gemaakt dat de bemanningen een kookwedstrijd voor de boeg hadden met als jurylid Sebastiaan Andeweg! IMG-20130725-WA0010Beide bemanningen kregen €25,00 waar ze een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht mee moesten gaan kopen en zelf bereiden. Sebastiaan en Crystel gingen deze gerechten beoordelen, en de winnaar werd aan het eind van de avond bekend gemaakt. Bas,Maarten en Jim hadden de prijs gezien en die wouden ze maar wat graag winnen dus die besloten ook mee te doen.
De bemanningen met Christiaan,Bartosz,Plinio,Max R,Bram en Tom hebben geserveerd:

Stokbrood met kruidenboter
Hamburgersalade
Pannenkoeken met poedersuiker

De bemanning met Rogier, Tim, Stan, Wouter, Max W, Kjeld hebben geserveerd:

Carpaccio met pijnboompitten en kaas
Shoarma met knoflooksaus en sperziebonen
Aardbeien met slagroom en chocoladesaus

De leiding Bas, Maarten en Jim serveerde:
Galia meloen met parmaham
Frietjes met worst en salade
Ananas met slagroom

De winnaars werden de bemanning van Rogier maar het was een nipte wedstrijd waar beide bemanningen nek aan nek gingen. De leiding maakte geen schijn van kans en hebben al hun punten verspilt door de jury af te laten wassen.

Na de wedstrijd verzamelde iedereen om het kampvuur en heeft onze bezoeker Sebastiaan het weerwolven van wakkerdam gespeeld. Dit was een groot succes en wij krijgen nu ook regelmatig de vraag of wij dit ook met ze gaan doen. Of wij Sebastiaan kunnen evenaren dat gaat toch lastig worden.

Daarna ging iedereen lekker slapen om te laat wakker te worden. De buren hebben het kanon oplaten halen dus we moeten toch zelf een wekker gaan zetten. Na het ontbijt zijn ze de Vecht in gegaan om een paardenrace te houden.

Daarna kregen ze te horen dat ze hun spullen moesten gaan pakken voor een twee daagse hike. Om 14.00 was het zover en vertrok de eerste groep naar een ander terrein. Onderweg werden ze opgewacht door Jim en Maarten waar ze een ijsje kregen. Op het kampterrein aangekomen kregen ze twee zeilen die opgezet moesten worden. Helaas begon het toen keihard te regenen en hebben Bas, Maarten en Jim samen met Christiaan,Rogier en Plinio de zeilen als tent gespannen en de rest kon schuilen.

Na een pasta maaltijd hebben ze daar overnacht, sommige onder het zeil andere in de openlucht.

Bas heeft vanmorgen voor iedereen een eitje gebakken, en daarna moest het terrein opgeruimd worden. Iedereen is nu onderweg en wij zitten op verschillende posten te wachten met water en koekjes. Alleen werden we gebeld dat de kids verkeerd zijn gelopen dus we wachten rustig op ze.

Vanavond word een rustige avond, zodat de voetjes een beetje tot rust kunnen komen.

Morgen blijven we de hele dag op het kampterrein. We hopen wel op mooi weer want er gaat gevaren worden. Hoe dat horen jullie later.

De foto's die volgen nog daar hebben we wifi voor nodig :-)
En voor ik het vergeet de post komt aan, de eerste kaarten zijn al uitgedeeld, dus wij zouden zeggen blijven schrijven!!!